Succesvolle campagne INstruchemie

  • 25 mei 2021

INstruchemie, fabrikant van ‘invitro diagnostica’ test kits waarmee ziekenhuislaboratoria wereldwijd onderzoek kunnen doen, vroeg ons om een oplossing voor een lastig probleem. Pre-Corona presenteerden zij zich op nationale en internationale congressen aan hun (potentiële) relaties. Tijdens Corona zijn de congressen online geworden, maar viel het resultaat telkens tegen.

Wij bedachten een strategie om 600 aangemelde bezoekers voor een Nederlands congres vóór aanvang al te benaderen, om zo een eigen ‘pre-congres’ netwerk te creëren. Nog voordat het online congres begon, had INstruchemie haar doelen zo al gehaald.

Alle inschrijvers ontvingen per post een A5 formaat ansichtkaart (zie bovenstaand) met de simpele vraag ‘wat wilt ú testen?’. Dit leverde een bijzonder groot aantal reacties op, die allemaal met hun smartphone de afgebeelde QR-code scanden.

Via de QR-code kreeg men een storytell app te zien, die de bezoekers via drie pagina’s ‘swipen’ naar een korte bedrijfsvideo leidde. In deze video vertelde directeur Fons Nieland in één minuut de usp’s van het bedrijf. Het einde van de video linkte door naar de uitgebreide website. INstruchemie verzamelde zo veel nieuwe leads.

Wij bedachten deze campagne en maakten de QR-code kaart, stortyell app, videoproductie en de website.

instruchemie.nl